Kis, közérthető weboldal és marketing szótár

  • ad view (AV): A reklámmegjelenések száma a weboldalon.
  • aloldal: A weboldal valamelyik almenüje, cikke, amelyre külön URL mutat.
  • banner: Az ősi weboldalak kedvelt hirdetési formája, sok helyen még ma is látható. Legtöbbször statikus vagy mozgó kép.
  • brand/ márka: A terméktől a márkáig vezető út általában marketinggel van kikövezve. Brandet lehet építeni és rombolni is. A márkaépítés szinte zseniális példája bármi, amit Lady Gaga feltesz magáról a netre.
  • célcsoport: A jó marketing egyik kulcsa a célcsoport meghatározása. Enélkül ágyúzhatod a verebeket. Nem csak a nem és a kor meghatározása tartozik vagy tartozhat ide. Közösségi oldalakon érdeklődési kör, lakhely, iskolák, munkahely stb. szerint targetálhatsz. (Jó pár "puff neki, hadd szóljon" típusú hirdetést láttam már, amiről lerí, hogy a kitalálója mindent akar egyszerre. Termékeket eladni, népszerűséget növelni, stabil lájkoló-bázist gyűjteni, az összes létező célcsoportban... Ez kisvállalatok esetében általában vakvágány. Így lehet rengeteg pénzt elkölteni fölöslegesen, miközben a tényleges célcsoport tagjai mit sem tudnak a termékről.)
  • cost per click (CPC): Kattintásonkénti költség. Pl. Google AdWords hirdetéseknél. Lényege: csak akkor fizetsz, ha a látogató rákattint vagy átkattint a weboldaladra a hirdetésről.
  • Facebook statisztikák: Ha céges FB oldalad van, érdemes beilleszteni a napi rutinba a böngészését. Megtudhatod, kik, honnan, mikor, milyen érdeklődési területről nézegetik, lájkolják az oldalad. Ha ezt tudod, tudod azt is, hol érdemes még hirdetni.
  • landing page/ főoldal: A weboldal eme részére érkeznek meg a látogatók.
  • logó: A weboldal vagy bármilyen marketing anyag megtervezésekor kiemelten fontos. Ha a logó rossz, minden rossz. De ha egy weboldal rossz, a jó logó önmagában nem menti meg. Szép példák: https://logofaves.com/highest-rated-logos/
  • geek: A számítógépek bűvöletében élő, gyakran súlyosan függő személy. Ilyen például a Big bang theory sorozat négy főszereplője. Alfaja a social media geek, aki állandóan Facebookon lóg.
  • GIMP: Ingyenes, magyar nyelvű fotosop program. Évek óta használom kisebb-nagyobb retusálásokhoz, képek vágására, képméret beállításra, színezésre stb. Majdnem mindent tud, amit a "nagyok".
  • Google AdWords: Hirdetések létrehozása, kezelése, elemzése a Google-ben. Ennek trükkjeiről külön cikkben szeretnék majd megemlékezni. Addig is néhány hasznos tipp: 10-tipp-google-adwords-fiok-optimalizalasahoz
  • Google Analytics: A Google ingyenes webanalitikai, statisztikai szolgáltatása. Lehetőség van napi, heti, havi, éves szinten információt nyerni a weboldalunk látogatottságáról és a látogatók statisztikai adatairól. Megtudhatjuk, mely napokon olvastak minket a legtöbben, melyik cikk volt a legérdekesebb stb. Erről is lesz majd külön cikkem, hamarosan. Addig is: https://www.google.hu/analytics/
  • komment: Hozzászólás a közösségi oldalakon egy fényképhez, videóhoz, bejegyzéshez. Ma már ugye kommenteket is lehet lájkolni.
  • közösségi weboldal: Amikor a weboldalt egy közösségi oldal funkcióival (komment, share, lájk) ruházták fel. Ha jól használják, Facebook helyett működik. Az oldal értékét növeli, ha sok a hozzászólások értéke. Plusz, ezzel a módszerrel a látogatók valószínűleg gyakrabban visszajárnak az oldalra, mert csak regisztráltaknak szóló tartalmak érhetőek el. Szép példája ning.com használatával: https://www.onedayonearth.org/
  • lájk: "Kedvelés" a közösségi oldalakon. Végülis a lusták reakciója valamilyen eseményre - így nem kell koptatniuk a billentyűzetet.
  • lead: 1. A cikkek első bekezdése, általában tömör és összefoglaló jellegű. 2. Körkérdésre adott személyes információk, melyet a weboldal látogatói adtak meg. Egy személy válaszai egy lead-et tesznek ki.
  • marketing: (Általában) vásárlásra ösztönző tevékenység különböző offline (pl. plakát, rádiós spot) és online (pl. weboldal reklám, közösségi oldal) eszközök használatával.
  • online marketing: Weboldalakkal, közösségi oldalakkal és ezeken belüli hirdetésekkel foglalkozik. Fontos jellemzője a webanalitika, a célcsoport meghatározás és elemzés.
  • poszt: Amikor valaki az üzenőfalon megjelentet valami hasznos vagy éppen idegesítő tartalmat. Utóbbi gyakoribb.
  • screep rip/ srip: "Képlopó" program, ingyenesen letölthető. Eredetileg flash alapú oldalak képeinek khmm... mentésére használtam. Itt a blogon ezzel mentem le a weboldalak "fotóit".
  • SEO: Search engine optimalisation vagyis keresőoptimalizálás. A keresőrobotok (pl. Google) különböző szempontok figyelembevételével találnak rá weboldalakra, URL-ekre.
  • share: Megosztás közösségi oldalon. Ha egy cikk vagy akár egy ostoba videó annyira érdekesnek találtatik, hogy azt mindenkinek látnia kell.
  • social media/ közösségi oldalak: A lájkolók, posztolók, geek-ek paradicsoma. Alapvetően a Facebook és még sok minden más.
  • spam: Olyan webes megjelenés vagy e-mail, amit senki sem kért, mégis ott van. Ha feliratkozol egy hírlevélre, várhatóan sok ilyet fogsz kapni.
  • szlogen: Sokszor rövid, néha tömör, szöveges okosság a cégről vagy termékről. Próbáld ki ezt is, legfeljebb nevetsz egy jót: https://www.sloganmaker.com/
  • targetál: Célcsoportot bemér, megcéloz, "lő". Lásd a célcsoportnál.
  • URL: A weboldal elérhetési címe. Általában akkor jó, ha rövid és kifejezi a lényeget (pl. https://www.tea.hu/)
  • visit/ visits: Kattintás a weboldalra vagy a weboldal egy adott részére (aloldalak).
  • visitor: Látogató, aki egy adott IP címről böngészi a weboldalunkat.
  • webanalitika: A weboldalra és az aloldalakra kattintó látogatók számát, esetleg nemét, címét, korát mérő és összehasonlító tevékenység. Elterjedt fajtája a Google Analytics ingyenes szolgáltatása.
  • win-win helyzet: 1. Amikor a weboldal és a közösségi oldalak kölcsönösen támogatják, erősítik egymást. Általában akkor következik be, ha a brand erős. 2. Olyan hirdetési forma, amikor a megrendelő és a szolgáltató is jól jár. Pl. régen ilyen volt a bannercsere, ma a Facebookon való kölcsönös támogatás.
  • YouTube statisztikák: a profilhoz tartozó videók nézettségi és egyéb adatai. Innen  tudhatod, melyik videód mikor volt a legnézettebb.

 

Kihagytam valamit?
Üzenj nekem itt.